Alicia se estrella en los muros de Génova

Alícia Sánchez Camacho y Dolores de Cospedal en un acto electoral

Alícia Sánchez Camacho y Dolores de Cospedal en un acto electoral

La esencia de la política es el “timing”, el calendario, el hacer las cosas cuando la situación está madura. Ni antes ni después. Cuántos fracasos políticos por haberse precipitado unos días o unas semanas en tomar un decisión. Y cuántas frustraciones cuando el tiempo pasó de largo y ya no merecía la pena hacer nada.

Los gobiernos de Rajoy y Mas hablan lenguajes distintos, sus objetivos no coinciden en ningún horizonte, el primero utiliza el silencio como estrategia y el segundo no para de formular propuestas que caen en los pozos de la indiferencia europea.

La encuesta de La Vanguardia del domingo castiga severamente a CiU, al PSC y al PP. De celebrarse elecciones de inmediato ERC sería probablemente la formación más votada. Las urnas castigan las desuniones y peleas entre partidos. CiU pierde mucho voto por haber cambiado sustancialmente de discurso en los últimos tres años y por las peleas continuas con el socio de Unió Democràtica, Duran Lleida. Artur Mas puede conducir a Catalunya a la independencia pero también habrá protagonizado el hundimiento de su partido como fuerza de la centralidad de la política catalana desde los años ochenta del siglo pasado.

La causa bien vale un varapalo electoral, dicen con más irresponsabilidad que sentido político los acólitos de Mas que responden a los nombres de Turull, Homs y Rull.

El PSC no ha digerido las derrotas sucesivas después de haber presidido dos gobiernos tripartitos y ser la otra parte de la centralidad histórica de la política catalana en democracia. Las críticas internas, las divisiones, la vanidad de pesos pesados que no se atreven a ocupar un discreto segundo plano sino que están a disposición del primer micrófono que se presente para ser comparsa de no se sabe qué.

Alicia Sánchez Camacho habla mucho, demasiado, grita a veces. Sus conversaciones presididas por un florero son el secreto mejor guardado del reino aunque en las redacciones de los medios se ha efectuado más de un pase. No sabe con quién se juega los cuartos. Es buena ante los micrófonos. Pero su palabra es hueca y anodina. Ayer se presentó en Madrid para obtener una trato singular para Catalunya y antes de que se sentara en la sede de Génova ya le habían dicho que se volvería de vacío.

Rajoy calla. Pero Montoro, Sáenz de Santamaría y Cospedal hablan sin parar. Es el muro en el que se estrellarán todas las sugerencias venidas de Catalunya. La confrontación entre Catalunya y España está escrita en la pared. Apareció un guarda agujas llamado Duran que buscó apoyos para construir puentes pero me temo que hemos entrado en el periodo de su voladura, controlada o sin control.

Les sugiero que lean el prólogo de A Sangre y Fuego, de Manuel Chaves Nogales. Es un análisis que no tiene nada que ver con lo que está ocurriendo hoy. Pero indica hasta dónde se puede llegar si dos se empeñan en no entenderse, en chocar.

 

  17 comentarios por “Alicia se estrella en los muros de Génova

  1. Sr. Foix :
    Tal com està la cosa ara hi ha tres grups ben definits,

    Independentistes: aquelles persones desenganyades després de tants anys de veure que ens prenen el pèl, paga i calla, i si parles et dic insolidari, nazi, t’han menjat el coco, i et faig por,…

    Els unionistes: que tot segueixi igual, que res canviï, aquests són aclamats pels que tenen i administren a Espanya com la seva finca particular. La seva mentalitat d’imperi no ha canviat.

    Els de la Tercera Via: alguns amb molt bona intenció han tractat de crear ponts, de canviar alguna cosa, d’una mica de peix al cove, i anem tirant.

    Aquests últims no els veig molt futur, després del menyspreu i burla que rep el Sr. Pere Navarro dels seus companys del PSOE, del menyspreu del Sr. Rajoy al Sr. Duran Lleida i la seva proposta, i ahir del cop de porta públic i sonor dels seus companys a nivell nacional a la Sra Camacho.

    Dels independentistes i dels unionistes el que els demano que abans que l’Estat espanyol comenci de veritat la guerra bruta (CNI, notícies falses, portar-nos el 12-O l’extrema dreta a caçar catalans a Barcelona, fins i tot violència si cal, els informes falsos de la policia que després ningú troba al Ministeri de l’Interior, la pressió diplomàtica sobre la UE perquè ens repeteixi que quedem sense la nostra ciutadania europea,…)

    És que m’expliquin amb xifres creïbles, i altres dades els avantatges i els inconvenients de l’Estat Propi, i/o de seguir amb Espanya.
    Per exemple: Passaports, Títols Universitaris, Funcionaris, Educació, Seguretat Social, Pensions, Servei Elèctric, Telecomunicacions, Impostos, Benestar Social, Sacrificis que haurem de fer i per quan temps els ciutadans/es,…
    Seran capaços els liders de les dues propostes?.

    Per federar-se, per confederar-se, per dialogar, calen dues persones i/o institucions com a mínim, de moment a la «vila i cort» només diuen NO a tot. Un mur que sens dubte caldria esfondrar, i/o saltar.

    *Una Catalunya independent a la UE es podria resoldre «de manera més relaxada»
    L’eurocomissari de Política Regional, l’austríac Johannes Hahn, afirma que «és una qüestió a explorar més detalladament»
    http://www.lavanguardia.com/politica/20131008/54388587546/catalunya-independiente-ue-resolver-relajada.html

    De totes maneres el xoc de trens Catalunya-Espanya crec que serà inevitable per la postura tancada i falta de mires a llarg plaç d’una de les parts sobretot.

    Tant de bo no ens divideixin als catalans com li agradaria al Sr. Aznar i a la FAES.

  2. No crec que Europa sigui indiferent, simplement Europa , ARA MATEIX, no pot definir-se – que és molt diferent -.

    I també està clar, que Europa no será indiferent a la voluntat de tot un poble, si aquest així ho manifesta, – si és que ens deixen parlar -…..

    Pobre Alicia!!! acaba de sortir de cop del «País de les Maravelles»

  3. ja m´agradaría poder ser independents sempre i quan s´erradiqui la corrupció que també hi ha aCatalunya.Dit aixó em temo que entre tots incloïda Europa ens ferrán la vida tan impossible com puguin perquè no ho poguem aconseguir.M´agradaría equivocar-me.Sóc molt gran i he vicut una guerra ara no sería com aquella peró ens escanyen tant com podeni més que ho ferán.

  4. Todo lo catalan, aunque sea del PPC, en Madrid les huele a azufre y despues del ensayo con los PGE en los que ya directamente nos desprecian, ni Alicia puede sacarles alguna cosita.
    Si fuera el PSOE tres cuartos de lo mismo, ya hemos oido a Belloch.
    En fin, esto esta para el derribo y ademas aqui en casa bien desunidos con todo un repertorio de vias de las cuales solo emprenderemos el via crucis.
    La veo cuadrada. Puede que si que al final la farem ben grossa.

  5. La meva opinió, que he expressat aquí vàries vegades, és que tot depèn del que volguem la majoria de catalans. Si la majoria volem la independència, la tindrem; independentment del que digui el Rajoy, l’Alícia, etc. Europa no es posarà en contra d’una decisió ferma d’un poble.
    De moment, es veu que la majoria parlamentària independentista va creixent i això és el que interessa als soberanistes. El de menys són els resultats dels partits concrets.
    En la situació actual, penso que és molt important no donar passos en fals. I els de Madrid que vagin posant pals a les rodes, que això ajuda la independència de Catalunya.

  6. Bona nit, Sr Foix:

    No se si partir de hoy, la Sr. Camacho se volverá independentista.. hay que ver el cachete que le han propinado.. Aunque cabe la posibilidad de que todo haya sido un montaje,,, Ella queda bien con Catalunya, y ellos quedan bien con el estado español.. A quien interesa este «choque de trenes» ???

    Muchas gracias

  7. Disculpen, pero fijense en la sonrisa de la Sra. de Cospedal en la foto, no sé… pero lo dice todo, o casi.

  8. La confrontación parece inevitable, cada día que pasa más inevitable. Lo que desconocemos es hasta donde se quiere llevar este pulso por ambas partes, será el no pasarán o se cederá para llegar a un acuerdo. Las fuerzas políticas de Catalunya están muy fragmentadas, pero no parece así en Madrid. El hundimiento del PSC se debe a que no tiene una definición clara de su posición: no convence a los nacionalistas y tienen dificultades para mantener su cuota de votos en el cinturón de Barcelona… La situación política no acepta, en estos momentos, posiciones centristas o de pacto; o se está a favor de todo o nada. Claro que esto es mi opinión y no tengo ni información suficiente, ni conocimiento de las interioridades de los partidos, ni de casi nada, en realidad… Es solo un conjunto de palabras al aire para que alguien las lea, si quiere, y quizás responda, espero que sin enfado y para ayudarme a comprender que es lo que está pasando.

  9. Ahir La Vanguardia obria edició amb una portada-anunci que deia «La hem feta grossa». No sé si va ser casualitat o provocació que això sortís un 6 d’octubre. En tot cas, espero que no sigui premonitori…

  10. Això acabarà malament»! Es veu a venir. Però no s’equivoquin. Els mandataris, els seus acòlits , els banquers i demés «mangantes» seguirán veient els trets des de la reraguarda. Ells ho ha provocat i els demés ho hem patit , ho patim i el que ens queda per veure des de les trixeres. Els primers ha procurat pel seu benestar i els darrers pel benestar comú. Tant de bo que m’equivoqui.

  11. Si l’Alícia anés amb aquest discurs, i si fos creïble, hi hauria molta gent que li faria costat. Potser fins i tot en unes eleccions s’empassarien als del PSC.

  12. No sé pas, Sr. Foix… No em puc creure que l’Alícia hagi improvisat el seu discurs. Vol dir que no ha estat un globus sonda del govern de Madrid per analitzar les reaccions? I com explica que el ministre Fernández Díaz estigui, més o menys, d’acord amb ella?

Comentarios cerrados.