Un túnel de futbol

El futbol a puerta cerrada, aunque sea muchas veces a la ssemana, ha perdido el calor y la pasión de las gradas.

Nunca tanto fútbol en tan poco tiempo. El túnel del fútbol, el fútbol sin público, el fútbol con ambiente ‘fake’, simulado, falso. El fútbol presenciado por toneladas de cemento inexpresivo. Pero fútbol, al fin y al cabo, que ha actualizado la pugna por los títulos y ha despertado los instintos de salvación para los que se mueven por las zonas bajas. El Espanyol ha reiniciado la temporada con cierta esperanza. El Barça de Leo Messi llegó a Mallorca, goleó y volvió tan líder como dejó la competición en marzo. El argentino cerró la cuenta con un gol, entregó otros dos y se movió con frescura después de las largas vacaciones imprevistas. Ningún problema. Pero quedan treinta puntos en juego y el título hay que trabajarlo en finales casi diarias.

Quique Setién administró la pegada inmediata de Arturo Vidal y no soltó de pronto a Luis Suárez, que ha recuperado su forma. A ver si el largo parón habrá sido una jugada del destino para no agotarse prematuramente antes de conseguir uno o los dos títulos que quedan al abasto.

Las aportaciones más significativas fueron las del danés Martin Braithwaite que le dio cosa celebrar su primer gol con el Barça y la de Ronald Araujo que fue arropado en la defensa por la veteranía serena de Gerard Piqué y por la velocidad de Jordi Alba. Ter Stegen hizo los paradones de rigor y estableció un nuevo récord de pases en Palma.

Encaramos el final de temporada más atípico de la historia. Pero la Liga, a estas alturas, depende del Barça. La Champions la dejamos para el mes de agosto.

Publicado en Mundo Deportivo el 16 de junio de 2020

  5 comentarios por “Un túnel de futbol

  1. «No solto de pronto a Luis Suares! y «…titulos que quedan al abasto» son dos perlas del mas genuino periodismo deportivo que nuestro anfitrion tambien sabe trasegar(!)
    Un circo sin publico es un esperpento que solo se medio aguanta por los intereses de los amos del tinglado.
    En fin Sr. Foix, aquest any tambe, encara que una mica mes de plexiglas.

  2. Sr. Foix : Els espectadors del joc del futbol, amb el seus so ensordidor, de veus cridant els gols ó les jugades bones ó dolentes, ect. son precisament, la gracia i el sentit básic i principal, del espectacle del futbol.

    Sense la participació d’aquestas veus cridaneres i festejants d’euforia pel gol ó de rabia per les males jugades, el futbol no te sentit , doncs un futbol silencios no es res. Nomes son patades silencioes a una pilota.

    Les veus humanas de durant el partit de futbol, son la gracia i la necesitat psiquica principal del partit de futbol. Naturalment acompanyades de la visó del propi partit.

  3. FUTBOL PANDÈMIC I DEL TERCER MÓN

    1.¿Que diria i faria l’indiscutible Johan Cruyff en l’actual situació de futbol pandèmic practicat aquí i a escala mundial?. ”Futbol és futbol”, digué un dia el tècnic Vujadin Boskov. I Cruyff, com entrenador, deia als seus jugadors: “Quan sortiu al camp mireu la grada, que tot això ho han fet per vosaltres, Així que sortiu al camp i fruïu”. ¿Que els hi diria avui?

    2. Les qüestions son diverses. ¿que senten i pensen els jugadors quan surten al camp i veuen grades buides i fantasmagòriques degut el letal coronavirus? Jugar tants partits en tant pocs temps ¿es futbol i es pot jugar bon futbol? ¿Els jugadors poden fruir jugant així? Si el futbol nomes és radio televisat ¿és realment futbol?

    3. També venen al cap i al cor un record esfereïdor. Aquells nois, pobrament vestits i descalços, pot ser amb atrotinades samarretes del Barça, corrent i xutant una pilota en camps del tercer mon on hi ha misèria i on han caigut bombes que estats, com l’espanyol, venen a dictadures. També això és futbol. Un joc que, en una situació molt trista, desvetlla el somriure lleuger d’uns infants.

Comentarios cerrados.