Riesgo de naufragio en la Liga

La humillante derrota del Barça de Messi frente al Bayern de Lewandovski en Lisboa en 2020 tardará mucho tiempo en olvidarse

El Barça ha entrado en el arriesgado juego de la aritmética con la vista puesta en la clasificación. El resumen a día de hoy es que está fuera de los puestos europeos, a 16 puntos del Madrid, con el partido pendiente con el Sevilla. Quienes temíamos quedar descolgados de Europa fuimos desautorizados como catastrofistas.

La mejor fuente de base de datos del Barça que conozco me dice que habría que remontarse al año I de la primera presidencia Laporta (2003-04) para encontrar un precedente. El equipo de Gaspart-Reyna, con Radomir Antic que relevó a Van Gaal a media temporada, solo quedó en sexto lugar.

Con el fichaje de Rijkaard empezó la gran remontada y el periodo más prolongado de títulos de la historia del Barça. Después de tamañas proezas en las que participaron Messi, Ronaldinho, Piqué, Eto’o, Iniesta, Xavi, Busquets, Guardiola, Tito Vilanova, Luis Enrique y muchos otros, cabe esperar una descompresión en forma de ayuno sabático de títulos.

Xavi Hernández puede hacer su trabajo sin el ruido y hostilidad mediáticos habituales. Tanto es así que no se prevén pañuelos ni silbidos en el Camp Nou aunque el Barça caiga eliminado ante el Bayern. Pero el realismo obliga a abrir el espectro de todos los escenarios. El peor es llegar a perder el privilegio de ser el único club europeo que siempre ha estado presente en las competiciones desde que ganó la primera Copa de Ferias en 1958.

Xavi sabe que la reconstrucción difícilmente pasará por ganar la Champions. El objetivo, inesperado pero real, es el de quedar entre los cuatro primeros de la Liga. La segunda opción contempla jugar la Europa League. Lo que sería inadmisible es quedar naufragando a media tabla sin que el equipo hubiera encontrado el norte ni el gol.

Publicado en Mundo Deportivo el 7 de diciembre de 2021

  2 comentarios por “Riesgo de naufragio en la Liga

  1. EL VORAVIU
    Miracles, a Lourdes
    La penitència al Barça va per llarg bo i que el resultat a Munic ho fos, un miracle
    JOAN VALL CLARA / JOANVALLCLARA@ELPUNT.INFO
    El bar­ce­lo­nisme es debat entre un mira­cle a Munic que porti el pri­mer equip mas­culí a octaus de la Cham­pi­ons o un mira­cle a l’Europa Lea­gue un cop Lewan­dowski i Cia. ens hagin estu­fat menys que les dar­re­res vega­des, si pot ser. Tots dos mira­cles fan mala pinta. El mira­cle que neces­sita aquest Barça no s’ofi­cia ni a Lour­des ni a Fàtima i tam­poc serà demà a Munic. Es pur­garà temps, perquè els pecats són molts i gros­sos. No s’arre­gla amb una purga d’aire com el radi­a­dor d’una cale­facció o uns injec­tors de gasoil. El Barça ha pecat molt de supèrbia i n’ha pecat des de molt abans de Bar­to­meu, per molt que els molesti sen­tir-ho a alguns dels peca­dors més tune­jats, com el pro­fes­sor Sala i Martín. El Barça no paga els errors d’un pre­si­dent ni d’una junta direc­tiva. Paga els errors d’una gene­ració de direc­tius inte­grats en dife­rents jun­tes i pre­sidències que venien a reno­var i s’han pas­sat de fre­nada. S’han cre­gut que en sabien tant de fut­bol com els juga­dors lle­gen­da­ris que han tin­gut al camp i a la ban­queta d’entre­na­ment. S’han pen­sat que podien por­tar el club com un xeic àrab o com l’Espe­rit Sant del Ber­nabéu quan no tenien ni el caler dels uns ni eren amics de Déu Nos­tre Senyor com l’altre. El Barça ha pecat de supèrbia. No ha sabut admi­nis­trar la gran gene­ració que ha tin­gut al camp, s’ha inflat i ha copiat models que no toca­ven. Ara la penitència serà llarga. Molt llarga. Bo i que el resul­tat de demà, a Munic, resultés un mira­cle.

  2. Aquest any ho passarem magra Sr. Foix, pero com que som mes que un club ja veura voste com ens en sortirem enfortits i trempats d´allo mes.

Comentarios cerrados.