Preparar el día después

Fèlix Millet en el primer día del juicio por el Caso Palau

Mientras Fèlix Millet afirmaba ante el tribunal que juzga el caso Palau que la empresa Ferrovial hacía donaciones a CDC a cambio de obra pública, el president Puigdemont confirmaba la fuga hacia delante con la tramitación exprés para la desconexión con España.

Fèlix Millet confesó que las comisiones que llegaban de Ferrovial ascendían al 4%, que se repartían entre CDC, él mismo y Jordi Montull. Los detalles sobre la disponibilidad de dinero en efectivo, se supone que negro, para celebrar bodas, efectuar obras en los domicilios particulares y demás gastos en viajes de lujo a lugares lejanos son lo de menos.

Puigdemont insistió en celebrar el referéndum sin tener en cuenta que el Consell de Garanties Estatutàries ha declarado por unanimidad que es ilegal porque la partida presupuestaria destinada a la celebración de la consulta va en contra de la ley. El president dice que el CGE les ha negado la poesía pero ha avalado la prosa. Viva la metáfora, sí señor.

Puigdemont, de la mano de parte de su partido y bajo la presión de los diputados de la CUP, está llevando al país a un conflicto político y social que no responde a la voluntad de la mayoría de los catalanes. Con trampas y con leyes preparadas en secreto que no están al alcance ni siquiera de los diputados que las tienen que votar. Es impropio que todo este proceder se ejecute, además, dando lecciones de democracia. No se olvide que la democracia, entre otras cosas, es defender a las minorías y someterse a los debates que decisiones tan relevantes merecen. La independencia no es delito siempre y cuando se defienda a través de los mecanismos del Estatut y de la Constitución.

De todo lo que ocurre se desprende que el objetivo de Puigdemont es forzar la intervención del Estado con una ruptura unilateral para aparecer ante el mundo como víctimas y para recabar el apoyo de los catalanes que saldrían a la calle para protestar contra el Estado que recorta las libertades. Un bello relato voluntarista e incluso romántico. Albert Manent me hablaba de que había que evitar de nuevo la frustración colectiva.

Las confesiones de Fèlix Millet son variopintas y hasta cierto punto insólitas. Pero confirman la financiación ilegal de CDC, que ha hecho saltar por los aires el partido fundado por Jordi Pujol del que ahora Puigdemont es su sucesor, aunque con siglas distintas.

Es imposible no relacionar la trayectoria política de Artur Mas y de su designado delfín, Carles Puigdemont, con el caso Palau. La corrupción de la que se beneficiaba CDC no fue nunca admitida por Artur Mas, que obligó a Pasqual Maragall a retirar la acusación del 3% en sede parlamentaria. Era el 4%.

Llegados a este punto, pienso que hay que pensar en el día después para ver cómo se reconstruye la convivencia cívica y política y para ser gobernados por personas más decentes.

Publicado en La Vanguardia el 9 de marzo de 2017

  39 comentarios por “Preparar el día después

  1. Ens recuperarem, Sr Foix, Els que no ens fem notar oblidarem aquesta bogería… si TV , rádios i escoles recuperen la centralitat i respecten les lleis i la democràcia espanyola de la qual s’en deriva la catalana.

    • Quan es faci el referéndum, vota que no, Olivia. Ningú t’ho privarà. Jo votaré que si. No vull que altres em governin.

      Tots tenim els mateixos drets i deures. Ferm-los valer en igualtat i acceptem el resultat.

  2. No barrejem la corrupció amb la independencia.
    M’alegro que surti la bruticia de la corrupció. Hauria de sortir tota i tots els implicats.
    Hem de lograr ser mes exigents amb els nostres governs i administradors.No consentir la corrupció de cap mena.
    La independencia, s’aconseguirà, si la vol el poble català. Però, de moment ningú està preparat.

  3. Sembla que els unics acusats de CDC son els tresorers. Un senyor que es mort i un altre, molt malalt. Perque els srs Millet i Montull callen i no donen mes noms?
    I despres el Sr. Mas no enten que el pressionin perque es retiri de la politica?. Doncs perque davant la majoria dels ciutadans es un sospitos. I es millor que es retiri fins que s’hagi aclarit tota la trama. En quin mon viu el Sr.Mas?.

      • No te cap intenció de deixar el gobierno i em sembla intolerable. Està dificil mentre hi hagi ciutadans que el voten malgrat la corrupció del seu partit i la manca d’ unió de la oposició.

  4. Plantear el dia despues, es asumir que con los actuales no llegamos a buen puerto, aun aceptando que la independencia puede ser una buena solución si fuese de la mano de los actuales, no nos hace prever un buen escenario futuro.
    Por otro lado, recordemos que en el asunto Palau estaban metidos todos en el ajo, pero se se resalta mas a unos que a otros,
    Tambien se puede preveer que los delitos que salen a la luz, son solo los pescados, ni me imagino todos los que pueden haber aun debajo de la alfombra, y no es por la cuantia en dinero,es por el hecho.
    Para mi el dia despues es conocer las alternativas federalistas.

  5. Sr. Foix y compañeros/as del blog: Estoy recordando lo que dijo una sra. entrevistada portelevisión, durante una manifestación contra las acciones preferentes, que ocurría, hace unos 3 ó 4 años, en una plaza de Madrid.

    Ella decía, » Me da igual si a los responsables los meten ó no los meten en la carcel, pues lo que yo quiero es, que devuelvan el dinero. »

    Asi que pienso que… es más provable que manden a la carcel, a aquel que roba una gallina para comer ó dar de comer a sus hijos, que no que manden a la carcel al corrompido que roba ó se agencia millones de euros ( repito …digo millones de euros )

    Por la misma regla de tres, pienso que todas las verdades que sumadas se complementan entre todos/as los/as compañeros/as del blog, solo las leemos los de siempre, pero los responsables causantes del problema, a que nos referimos, no nos tienen en cuenta.

    Si nos tuvieran en cuenta, la sociedad humana, ya no tendria el problema.

    Y es que además de corruptos, son insensibles al sufrimiento humano por falta de trabajo, ingresos comida, agua y vivienda.

    Y pensar que todo el mal tiene solución, pero claro que depende del criterio y la interpretación de la ley que haga, el juez que lo juzgue.

    No comment …Al buen entendedor…

  6. Ha volado un comentario de un tal Rafael . No me parecía ofensivo .

    • To se nedivím. Vy už máte studii a soudní rozhodnutí a to berete jako studnici pravdy. Jsem říkal,že sola scriptura je mimo diskusi, proto je nakonec tolik protestantských cÃhvÄrí.O­lednk› chybovosti platí to, co jsem uvedl. Co na tom stále nechápete ? Narozdíl od soudního výroku si myslím, že je požadavek na laickou kontrolu z principu nesmyslný, že stačí, že ho může kvalifikovaná osoba zkontrolovat. Koukám, že jsem se dostali za se na začátek.

  7. Article sobre cas Millet/Montull, SI.
    Article sobre casd Noos Urdangarin/ Infanta, NO.
    Perquè ??…..

    El Parlament Català va ser escollit directament per tots els catalans en unes eleccions lliures, democràtiques i inqüestionablement legal.

    Que la majoria del Parlament sigui de tarannà independentista i això no agradi a alguns, és una cosa. Una altra cosa de ben diferent és que es digui que el President Puigdemont, ell solet per la seva gràcia divina, i amb l’ ajut de la CUP, ens porti cap a llocs que no comparteixen la majoria dels catalans.

    Fal.lacia !!. El President no pot fer res sense el recolzament majoritari del Parlament. ( que torno a recordar és escollit directament pel vot lliure i democràtic de tots els catalans a les urnes).

    Ahir a la tertulia de 8tv algú va fer un twit dient:
    Si la corrupció del PP no afecta en absolut a Rajoy, perque el cas Millet ha d’afectar a Artur Mas ???

    També és imposible no relacionar la corrupció del PP amb Mariano Rajoy, no li sembla ??…i en canvi segueix en la Presidencia, com si res no anés amb ell.

    Que Millet i Montull siguin uns deliqüents confessos, no significa que Mas també ho sigui. S’haurà de demostrar.

    » La independencia no es delito, siempre y cuando se defienda a través del Estatut i de la Constitución» – Sr. Foix , em sap greu, però el veig amb el lliri a la mà.
    Vostè creu realment que és pot aconseguir la independencia a través d’aquests dos mecanismos ??
    Si realment ho creu, i no és només retòrica periodística, seria bó que fes un article explicant «com». Com que ja se que aquest article no el lleguirem, permetin i disculpim que dubti molt i molt que vostè cregui que un tema com aquest sigui defensable a través de l’ Estatut i la Constitució, el que em porta a pensar que simplement és retòrica periodista, d’algú que simpatitza amb el PSOE.

    Ah per cert !!…està signat que PSOE pren les decisions i PSC obeix. Fa «cosa» sentir Iceta i resta del personal del PSC dient :
    » no ha canviat res…
    » no hem perdut poder»…
    » això no signfica res…..

    Forçar la intervenció de l’ Estat, si !! ni que sigui perque fins ara ha estat incapaç d’intervenir de manera constructiva. La pasivitat és insultant.

    Només estic d’acord en el últim paràgraf d’aquest article. Hem de ser governats per gent més decent, …..sobretot des de Madrid.

    I amb això no defenso el NOU partit de la VELLA Convergencia. Defenso ERC completament neta.

    Quanta merda….aquí i allà !!!

    • No recordo que en el programa electoral de JXS figurés la desconnexió amb Espanya.
      Dit això, amb el consequent engany inclòs als propis presents a les candidatures, els teus arguments se’n van a norris.
      Per últim modificar l’Estatut I llençat el seu contingut sense tenir en compte l’engany primari, us porta al fracàs

  8. Mai he entès com cap psicòleg ha parlat mai de com s’hauria d’haver interpretat el breu diàleg entre en Maragall i en Mas al parlament en el moment en que es va pronunciar el fatídic «3%»… Com en Mas podia exigir iradament la retirada del que havia dit en Maragall si desconeixia de què parlava? Sembla que el més natural hauria estat un «que què?» De que parla ara vostè, Sr. Pasqual? Si més no, vaig trobar estranya la reacció… per bé que desconeixia (i desconec) el context que podia haver-hi de fons.

    • Ondia,…Sinera, es genial la teva meditació sobre la psicología de com interpretar la respost d’en…Mas,….cuan va replicar a en Maragall, sobre el fatídic » 3 % «…… » Com en Mas podía exigir iradament la retirada del que había dit en Maragall si desconeixia de qué parlaba ? Sembla que el mes natural hauria estat un » que què ? » De que parla ara vostè, Sr. Pascual ? »

      En fi. No comment….

      • Hay una famosa entrevista a Pujol en la que dice «pendrem mal «. En esa entrevista se ve todo.

        Todos se conocen su lado b. Y luego hay una conciencia de nosotros entre políticos «pendrem «.

        A los ciudadanos nos pasa como socio de Barcelona que se cree dueño del club porque vota presidente y paga cuota ,pero el beneficio real se lo llevan otros: teles, jugadores, patrocinadores.

        Los estados funcionan misma lógica hacer pensar al sangrado que es el que decide.

  9. Sr.Foix: la fiesta siempre la pagamos los mismos…la corrupción es ya, hoy en día, un poder establecido dentro del Estado…

  10. Eren els anys quaranta , jo volia fer el batxillerat, peró «El Consell de garanties  …fàmiliars» em van dir que no podia ser presupostat. LLavors : classes particulars, treballar i estudiar fins a lograr el títol de Pèrit Mercantil i llegir per adquirir una certa cultura gràcies al consell de bons amics.
    Vull un referèndum però  no cap en el pressupost em diuen.Caldrà buscar altres camíns:
    Calia fer arribar la llana de la geografia del pais a les filatures i als telers del Vallés , per si  t’atenies a la legalitat del dit preu de tassa no n’hauries ensacat ni un quilo. Jo en vaig fer arribar camións plens .
    Un alcalde vallesà dipuitat a les Corts Franquistas els va entzibar més o menys «si se hubiese cumplido con el preio de tasa la industria lanera del Vallés habria cerrado».
    La legalitat no pot frenar la vida, la vida sempre troba un camí .
    Anava a parlar del fiançament dels partits polìtics… deixem ho per una altre dia… peró només deixeu-me dir: Ai dels que s’escandalizen.
    JOAN MARTORELL I BARBERÀ
    CARRETERA DE TERRASSA 30
    08230MATADEPERA
    TELF 937870535
    DNI39054o45E

    • Usted siempre pone todos sus datos ,teléfono y dni incluidos. Es algo delicado ir poniéndo en Internet datos sensibles.

    • Et felicito Joan, pel teu raonament. realista i amb els peus a terra.

    • Dons si.
      La mateixa història a Lleida amb l´oli i els cereals.

    • Te estranyes de que no es puges importar llana?. Després d’una guerra civil I en plena Guerra Mundial? Ni petroli es podia comprar. Els camions anaven amb gasogeno. Ni medicines ni menjar. El blat venia gratis de Perón (Argentina).
      Es després quan varem tenir escoles I estudis universitaris quasi gratis per tothom inclòs a la nit per què es puges treballar de dia.
      Algo que veure amb les tasas universitàries actuals que limiten la cultura als fills de les élites???.

  11. Sr. Foix y compañeros/as del blog: Esta bién demostrado que …» El poder corrompe » a aquellos seres humanos que se dejan corromper por los corrompedores de siempre.

    Entre todos han hipotecado nuestro presente y el de nuestros descendientes, hijos y nietos. Asi también han hipotecado incluso el futuro de nuestros descendientes.

    Estos casos son para ser juzgados por lo criminal. Todos los partidos políticos y los sindicatos incluidos también, por lo mismo.

    Ellos creen que solo han estafado al Estado, pero no es asi, pues en verdad han estafado y robado al ciudadano cotizante. Que además tiene y tendrá que pagar la deuda veces.

    VERGONYA !!! …VERGONYA !!! …VERGONYA !!! …

    Y pienso que lo de la independencia también le podemos aplicar : » El poder corrompe » … ¿ Ó es que por lo contrario no les pasará lo mismo que a todos ?

  12. «Un conflicto político y social que no responde a la voluntad de la mayoría de los catalanes».
    És profeta o adiví vostè Sr. Foix? Com ho sap que no es el voler de la majoria dels catalans? Fins que no hi hagi un referendum no ho podrem saber. De moment, en el Parlament són majoria. Lluiti vostè que té poder mediàtic perquè l’estat espanyol permeti fer un referendum i sortirem de dubtes.
    I en quan a la frase final de «ser gobernados por personas más decentes», comenci per fer fora al govern del PP, que s’emporten la palma de corrupció a Espanya!

    • Masa gent viu de la política. Fins I tot al extrem de necessitats de fer obres innecesarias per mantenir el «Modus Vivendi».
      Ja ho pagaran els nets.

    • …i tant !!! Jordi P….però sembla que donar veu a tothom, també fa por….perquè será ??

  13. El nombre nuevo de convergencia es tan difícil de recordar que todo el mundo los llama convergencia. Fallo grande. Es más difícil hacerte el sueco.

    • millet y montull, como bien dices, son delincuentes confesos. otros delincuentes, como la cúpula de la antigua convergencia que institucionalizó el saqueo, no te preocupes, serán desenmascarados por la justicia como corresponde. como también espero que lo sean los del pp allí donde han robado, y demás chorizos que se han aprovechado del dinero de todos, ya sea a través de partidos políticos, sindicatos, redes clientelares, etc. lo que me asombra es que todavía haya gente que por afinidad ideológica, interés material, credulidad exagerada, seguidismo fiel o papanatismo, defienda las cúpulas de algunos partidos que han esquilmado las arcas públicas de manera continuada y atroz. ¡increíble!

      • Acho que esta freira para voltar ao poder até abortava as directas se fosse preciso. Tem graça que também tinha uma idéia um pouco setmlhanee deste partido.

Comentarios cerrados.